Stresszoldó jóga gyakorlatok II.

2009.Nov.23.

Stresszoldásra és alvásproblémákra is javasolt a „láb a falon“ testhelyzet. Ez a gyakorlat is nagyon egyszerű, könnyen kivitelezhető, ajánlom mindenkinek!




Láb a falon póz

A láb a falon jóga helyzet oldja a stresszt és az alvászavart.


Ajánlott, mert:

  • teljesen ellazít
  • eltölt energiával
  • javítja az éjszakai alvást
  • lazítja a feszes nyak- és hátizmokat
  • javítja a fej és a törzs vérellátását
  • enyhülést hoz a fáradt, visszeres lábaknak
  • csökkenti a vérnyomást


Kivitelezése:

  1. Tegyen egy összehajtogatott plédet a földre kb. 8-9 centiméterre a faltól.
  2. Üljön a plédre úgy, hogy a bal oldala essen a fal felé, lábait nyújtsa ki.
  3. Forduljon a hátonfekvésbe úgy, hogy közben lábait a falhoz emeli és megtámasztja rajta őket. Csípője legyen a pléden, lábait tartsa egyenesen, de térdét ne feszítse meg. Lábfejeit csípőszélességben tartsa egymás mellett.
  4. Karjait kényelmesen helyezze a teste mellé, tenyerét fordítsa fölfele. Lazítsa el a vállait és a karjait.
  5. Lélegezzen egyenletesen, lazítson. Feküdjön ebben a helyzetben 5-15 percig.
  6. A gyakorlat végén hajlítsa be térdeit és támassza talpát a falnak, majd gördüljön a bal oldalára. Addig feküdjön így, amíg késznek nem érzi magát a felállásra.


Jó tanácsok:

Fontos, hogy a gyakorlat végzése a gerince egyenes legyen. Ennek érdekében ellenőrizze, hogy feje a gerincével, illetve vállai a csípőjével egy vonalban vannak-e.

Ha lábai nagyon feszülnek, akkor helyezkedjen el távolabb a faltól, ha rugalmas és hajlékony, akkor mehet közelebb is. A lényeg, hogy a gyakorlat kivitelezése közben kényelmesen helyezkedjen el és ebben az állapotban el tudjon lazulni.

Ha a hátrahúzódás ellenére is feszülnek lábai, akkor hajlítsa be térdét és talpát támassza a falhoz.


Nem javasolt a gyakorlat végzése:

Ha nyak- vagy hátfájdalma van, menstruál vagy alacsony a vérnyomása. Óvatosan végezze a gyakorlatot, ha szemészeti műtéte volt vagy zöldhályogja (glaucoma) van.


További olvasnivaló ebben a témában:
Stresszoldó jóga gyakorlatok I.
A legjobb stresszoldó a jóga és a meditáció

Egy hozzászólás eddig | Mondja el a véleményét!

  1. Sierra
    2010.Aug.27. 19:33 #

    miért nem ajánlott ez a gyakorlat alacsony vérnyomással rendelkezőknek? Egyáltalán nem ajánlott vagy csak valamilyen módosítással?

    Válasz:
    A gyakorlat rendszeres végzése csökkenti a vérnyomást, ezért azoknál, akik általában is alacsonyabb vérnyomással rendelkeznek, ez gondot okozhat.
    Az én meglátásom szerint ezt érdemes tudni és odafigyelni. Ha panaszai jelentkeznek (szédülés, hányinger, látászavar), akkor abba kell hagyni a feladat végzését.

Szóljon hozzá!

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>