Stresszoldó jóga gyakorlatok III.

2009.Nov.25.

A következő igen hasznos gyakorlat a macskanyújtózkodás, ami a stressztől görcsös izomzatot segít ellazítani.




Macskanyújtózkodás

A macskanyújtózkodás oldja a hát- és nyakizmok feszülését.

A macskanyújtózkodás gyakorlat lazítja a stressz miatt elmerevedett hát- és nyakizmokat, segít elsajátítani a helyes légzéstechnikát.


Ajánlott, mert:

  • lazítja a feszes nyak- és hátizmokat
  • erősíti a hátat, a térdeket és a kart
  • növeli a törzs hajlékonyságát
  • javítja a test vérellátását
  • fokozza az emésztést és a káros anyagok kiválasztását
  • erősíti a csontokat, véd a csontritkulástól


Kivitelezése:

  1. Ereszkedjen négykézlábra, támaszkodjon a tenyerére. Csuklója a válla, térdei pedig a csípője alatt helyezkedjenek el. Térde és bokái csípőtávolságra legyenek egymástól.
  2. Terpessze szét ujjait, középső ujja mutasson egyenesen előre.
  3. Támaszkodjon kezeivel a talajra, vállát, könyökét lazítsa el. Bizonyosodjon meg róla, hogy háta egyenes és nyaka, feje a gerinc vonalába esik (nem lóg).
  4. Testsúlyával nehezedjen a vágtagjaira, majd hátát domborítsa olyan magasra ahogy csak tudja, állát szorítsa a mellkasához, közben fújja ki a levegőt. Képzelje azt, hogy Ön egy nyújtózkodó macska, aki éppen most ébredt fel a délutáni szunyókálásából. Maradjon 5 másodpercen át ebben a helyzetben.
  5. Szívja be a levegőt és közben hasát engedje le, homorítson. Fejét emelje fel, nézzen egyenesen előre. Tartsa 5 másodpercen keresztül ezt a pozíciót.
  6. 3-10 alkalommal ismételjük a gyakorlatot.


Jó tanácsok:
Lassan, finoman mozogjon, érezze, hogy nyúlnak és feszülnek izmai.
Csuklóproblémák esetén öklén is támaszkodhat vagy egy törölközőt tehet a tenyere alá.
Ha térdei fájnak, akkor tegyen alájuk egy összehajtogatott törölközőt.

Nem javasolt a gyakorlat végzése:
Ha hát-, csukló- vagy térdproblémái vannak óvatosan végezze a gyakorlatot.


További olvasnivaló ebben a témában:
Stresszoldó jóga gyakorlatok II.
Stresszoldó jóga gyakorlatok I.
A legjobb stresszoldó a jóga és a meditáció

Nincs hozzászólás eddig | Mondja el a véleményét!

Szóljon hozzá!

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>